Thursday 17 March 2011

Earning Enough?

picture is source of google

While I was sipping my hot drink here at the coffee shop I notice two hardworking men trying to earn a living by washing cars! They only have an old bicycle with two pails attach to the side, few kain buruk and some bottles which I assume they are the soap for washing the car.. And then I think.. Org kerja mcm tu pun boleh carik makan... Semua nampak cukup. Badan sihat, hidup sederhana, boleh makan boleh hidup kat tengah kota lagi... Damansara tau! Nasi kat sini lauk ayam kecik satu pun dah easily rm6, belom masuk air lagi tu... Macam maner org tu boleh hidup hanya dengan basuh kereta? Or maybe dia ader kerja- kerja lain jugak macam potong rumput ker, jual barang terpakai ker, who knows kan but still the earning tu banyak maner lah sangat kan? Applying to myself, selalu fikir I don't have 'enough'.. Tak cukup baju lah, makan lah, gadget lah etc... Ader jer benda yg tak mencukupkan tu. And almost everyday I think of this and that.. Nak ni nak tu.. Etc.. Tapi bila tengok orang tu rajin usaha sampai angkut baldi sana sini, makes me feel so small.. I have almost everything and still complaining.. Huhuhuh...

I just have to work harder.. I have to bersyukur to what I have. Stop complaining and be happy always. Insyaallah.. Walau aper pun ujian Tuhan for me I will face them with all my might! moga Tuhan permudahkan urusanku dan bantu aku mengharungi dugaan-Nya..


No comments:

Post a Comment