Saturday 7 August 2010

My New Hobby

My New Hobby

I have a new interest, lately I suka ambil gambar. Kenapa I suka amik gambar? Sebab finally I dah ader Nikon D90! Wow! Macam maner nak start the story? My passion on photography is actually FOOD photography. I just like to snap pictures on food especially my cooking. Everytime I cook, I will have the effort to arrange things nicely and snap few pictures of the dish. Then I learn photo editing using free online software’s and from there the interest just grow.. grow and grow.. Until finally I have my own DSLR camera.










Haha.. Not bad eh the pictures?? Hehehe.. Still learning and will definitely have more effort to learn more. My 1st outing was to Taman Tasik Titiwangsa with few of my school friends with same interest.. I learnt the basics, focusing, zooming, and choosing subjects and many more. I never knew taking good photos could actually be difficult. I always thought taking pictures is simply just clicking buttons hehe.

Well.. Now I know.


9 comments:

  1. salam..
    wah..!!
    bestnye dpt Nikon D90..
    itu lah impian sy nk dpt camera mcm tu..

    ReplyDelete
  2. heheheh... mmg best beb.. soronok tapi pening kepala ngan function dia complicated.

    ReplyDelete
  3. hee.. minat sme dgn my hubby ni.. dia pun ade D90..

    ReplyDelete
  4. salam..

    bestnya..minat kita serupa, hehe..nt bley pegi bengkel DSLR sama-sama =)

    ReplyDelete
  5. intan: ha blaja rajin2 nanti dah kerja boleh beli satu hehehe good luck beb in ur studies!

    solehah: lar.. yer ker??? patut lah u banner tu cantik betul gambarnyer hehe

    syuhada: minat photography jugak?? ya ya Insyaallah lah coz i got small kid leceh sikit nak ditinggal2 kan..

    ReplyDelete
  6. zaki: chat box sue ke prob?? ayoyo..

    ReplyDelete
  7. wowee! aper2pun..tak rugi awak ader kamera ...sebab gambar2 yg awak amik memang cantik..memang berbakat + hebat!

    ReplyDelete
  8. momy pinky: hahahaha... mmg sedap ek bila tgk gamba makanan hehe.. eh lepas ni amik lah gambar balik n post kat ur blog, bleh tuka2 idea hehe..

    emy: alamak beb.. betul ker ader bakat?? muahahaha... banyak nak blaja belom pass nih.. wak pun jgn pekasam camera wak tuh.. sila lah guna yer hehe..

    ReplyDelete
  9. best nyer..d90 idaman ku..

    ReplyDelete