Sunday 12 September 2010

Selamat Hari Raya


‘Picture is not originally mine, source of Google’




Hari nih hari Rabu, dua hari sebelom Hari Raya Aidilfitri Insyaallah.. I never thought I’m going to write this entry but since I kurang dapat Internet reception these days so I better write while I can. While writing this im listening to “Dave Koz & Montell Jordan - Careless Whisper” and diya pulak masih tido lagi so I have the whole morning to myself today..

Again I think macam tak percaya jer I boleh raya tahun nih. Alhamdulillah..

Hari ni adalah malam raya dan early this morning I manage to cook raya food for my family. I masak ayam maska merah and sambal sotong kembang siang tadi.. berkilo-kilo ayam dan sotong I masak. At this particlar moment my mom is busy filing ‘balang kuih raya’ with my niece dengan all kuih raya yang sebahagiannya I yang buat. Macam tak sangka jer I dapat puasa dan beraya tahun nih dalam keadaan sihat and dah tumbuh rambut heheheh… walaupun I tak beli aper-aper for myself except I kirim tudung kat my friend lah, I tak beli baju, kasut, any accessories like I always do tapi I cukup happy tengok Diya cukup semua persiapan. New clothes, new shoes, new baju kurung and many more..  And I can’t wait to bake her birthday cake a week after raya. She will be 3 years old and again I hope I will be there for her Insyaallah. Tahun nih I beraya dalam keadaan sederhana, I dapat amik sikit order kek, cook for family, prepare everything for Diya dan I sangat bersyukur atas kesihatan yang Allah beri pada I hari ini.

Seminggu dua sebelom raya nih I have been so busy cooking, baking, cleaning and macam-macam lagi lah, travel back and forth from my place to my mom’s. I apologize much to all my dear blogger friends sebab tak dapat blog walking sementara nih.. Internet reception has been very bad lately in Gombak sampaikan nak bukak blog pun memang tak boleh langsung lah. But not to worry yah.. I will try my best to keep update with all my recipes and stories.

Ps: banyak lagi gambar-gambar belom settle to edit huhuhuh.. I better work on it soon hehe.. Catch you all later..





No comments:

Post a Comment